27 Şubat 2012 Pazartesi

Yeni bir deneme


   Bu pazar kahvaltıda Aydan Üstkanat'ın Yap+Ye=Mutlu Ol kitabından Puf Böreği tarifini yapmaya karar verdim. Bu kitaptan denediğim 4-5 tarif de çok iyi sonuçlar verdi. Hamuru bir gece önceden ekmek makinesinde yoğurup, iki saat mayalandırdım ve hamurun kurumaması için üzerini streçleyip buzdolabına kaldırdım. Sabah sadece açıp içini peynirle doldurup kızartmak kalmıştı. Bir yandan hamurlara şekil verirken bir yandan börekleri kızarttım. Sonuç çıtır çıtır ve yağ çekmeyen börekler. Ellerine sağlık Aydan Üstkanat


Malzemeler :
2.5 su bardağı un(çok cıvık olduğu için ben yaklaşık 1 bardak daha ekledim)  
1 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 çay kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı tuz
bir tutam toz şeker
1 yemek kaşığı sıvıyağ
200 gr beyaz peynir

pişirmek için sıvı yağ

  un,tuz,toz şeker ve mayayı karıştırıp tezgaha alın. ortasını havuz gibi açıp yumurta,süt ve sıvıyağı koyup bir çatalla karıştırın.Unu yavaş yavaş ortaya alın. Sıvılar biraz toplandığında elinizle hamuru yavaşça yoğurmaya başlayın. İyice yoğurduktan sonra 1 saat üzeri kapalı bir şekilde mayalandırın. (Bu işlemi önce sıvı malzemeleri daha sonra katı malzemeleri koyarak ekmek makinesinde hamur yoğurma programında yaptım) 
  Sürenin sonunda bezelere ayırın. Hamuru incecik açın. Peyniri ufalayın. Hamurdan yuvarlaklar kesin.(ben bir büyük kase kullandım) Hamurun yarısına eşit aralıklarla peynirden küçük kümeler yerleştirin ve diğer boş olan yarımdaireyi üzerine kapatın.Peynir kümelerinin etrafından şekilli kesici veya bir bıçak ile keserek yarım daireler elde edin. 
  Derin bir tavaya sıvıyağ koyun ve kızdırın. Yağ istenilen sıcaklığa geldiğinde börekleri arka-ön dikkatlice kızartıp kağıt havlunun üzerinde fazla yağını süzdürün. Sıcak servis yapın.
  Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. :) ellerinize saglik! Cok guzel oluyor degil mi? Cok seviyorum hamur islerini... Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Harika oluyor. Artık puf böreği benim en favori atıştırmalıklarımdan.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Böreğin her türlüsünü severim.Çok da güzel görünüyor (:

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...