1 Mart 2012 Perşembe

bir hamur iki tarif


       Annem den öğrendiğim lorlu tartı o kadar çok yaptım ki dün akşam tarifi farklı bir şekilde denemek istedim. Hamuru kalıbın büyüklüğüne göre açıp yağlanmış tart kalıbına yerleştirdim. Üzerine de ince elma dilimlerini yığın biçiminde dizdim. En üste yine aynı hamurdan açıp küçük kalp kalıplarımla desenler yaptım ve çıkan kalpleri hamurun etrafına yerleştirdim. 180 derece de ısınmış fırında biraz kızarana kadar pişirdim ve daha sıcakken üstüne hafif pudra şekeri serptim.

Tarif:
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı karbonat
125 gr tereyağ(oda ısısında)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri (ben biraz azaltıyorum)
un
 Bütün malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur yapılacak.

   


     Dünkü tart dan artan küçük bir miktar hamuru gece buzdolabı poşeti ile dolaba koymuştum. Bugün onunla küçük meyveli tartlar denedim. Malzemeler için markete gittiğimde crem o'le nin yeni çıkan damla sakızlısını aldım. Aynı şekilde küçük kalıpları yağladım,hamuru üç kalıba paylaştırdım ve kabarmaması için çatalla birçok kez hamuru deldim. 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirdim. Bu arada biraz daha sert olmasını istediğim için 2 su bardağı süt ile çırptığım crem o'le yi soğuyan hamurlara sıkma torbası ile kubbe biçiminde doldurdum. Üzerine evde bulduğum portakal ve kivi parçalarını yerleştirdim. Soğuk servis yaptım.
    Aslında meyveli tartların üzerine parlaması ve meyvelerin kurumaması için jöle sürülür ama bizim üç tart üç dakikada tükendiği için gerek kalmadı.



1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...