8 Mart 2012 Perşembe

elmalı çıtırlar


Kolay,tatlı ve ev yapımı atıştırmalık istiyorsanız bence bu tam öyle bir tarif. Fırında çıkar çıkmaz kısa sürede tükendi. Elma meyve olarak bizim evde tüketilmese de ben her türlü hamur işinde ve tatlıda çok severim. Özellikle tarçın,ceviz.karanfil,tereyağ bence elmaya çok yakışır. Bu tarifte bunların hepsi var.



1 yufka
3 adet kırmızı elma
3 çay kaşığı toz şeker
1 tepeleme çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı ince dövülmüş ceviz
çok az zencefil rendesi veya çay kaşığının ucu ile zencefil tozu
1 adet dövülmüş karanfil

Elmaları soyup rendeleyin ve tereyağında suyunu çekene kadar pişirin. Ardından baharatları ilave edin ve en son cevizi ekleyip karıştırın. Karışımı bir yufkanın yarısına sürün ve yufkanın diğer yarısını üzerine katlayıp bir yarım daire elde edin. Pizza keseceği ile şeritler kesin ve yağlanmış fırın tepsisine dizin. Şeritlerin uzunluğunu istediğiniz biçimde ayarlayabilirsiniz. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15-20 dakika pişirin. Fırından çıkınca biraz yumuşak olsalarda dışarıda bekleyince çıtırlaşıyorlar.


4 yorum:

  1. Sitenizi Pelin Pembesi-Buket hnm tavsiye etti, iyi ki de yazmış, çok beğendim.
    elmalı çıtırınızı deneyeceğim,

    sevgiler
    Cafe Derins....

    YanıtlaSil
  2. Ziyaret etmenize ve beğenmenize sevindim. Elmalı çıtırlar bizimde, her gelen misafirimizin de hoşuna giden bir lezzet.Umarım siz de beğenirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. elmalı çıtırlar. denedim vede çok beğendim. ben ve misafirlerim bunlara bayıldık. artık her çay ve kahve yanına ikram edeceğim lezzetli bir tarif daha buldum. bu arada bu tarifi balkabağıyla yapanlarda varmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim canım. Armutla denemek aklıma gelmişti ama balkabağını bilmiyordum. Kışın ben de onunla denerim. Eminim güzel olur.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...