21 Ağustos 2012 Salı

Kabağın "Mmmmm" Hali


Kabak en sevdiğim sebzelerden birisidir. Izgarası, yemeği, pabucaki, çorbası ve mücveri. Bu yıl yetiştirmeyi istediğim ilk sebze idi. Haziran başında 4 kök ektim. 2 aydır da dalından koparıp yeme şansına sahip oldum. Mücver de bizim evde en sık yapılan yemek oldu. Herkesin bir mücver tarifi vardır ama ben biraz daha hafif ve az yağda pişen bir tarif vereceğim. 



KABAK MÜCVER

Malzemeler

4 orta boy kabak
2 yumurta
6 yemek kaşığı un
4 dilim bayat ekmek içi
1-2 tutam dereotu
2 yemek kaşığı ufalanmış beyaz peynir
tuz

Yapılışı

Kabakları rendeleyip suyunu iyice sıkın. Derin bir kaseye alın. İçine yumurta ,un,ince doğranmış dereotu,ufalanmış beyaz peynir,tuz ve rondodan çekilmiş ekmek içlerini ekleyip malzemeler iyice karışana dek elinizle harmanlayın. Tavaya çok az sıvı yağ dökün ve karışımdan birer yemek kaşığı alıp tavaya koyup,kaşıkla karışımın üzerini biraz düzleştirin. Her iki tarafını da eşit miktarda kızartıp sıcak servis yapın. 
Ben mücverleri ,tabağa hafifçe daireler şeklinde yayılmış bir miktar yoğurt üzerinde ve toz kırmızı biber serperek servis ettim.  

Afiyet olsun. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...