16 Ağustos 2012 Perşembe

Meyve Sulu ve Kakaolu Islak Kek

Biz de eğer çocuklar,akrabalar,dostlar,aile ziyarete geldiyse "Zenginsin" denir. En büyük zenginlik insanın sevdikleri ile olması demek. Ben de tatilden döndüğümden beri zenginim. O yüzdendir bloğu sık güncelleyememem,sevdiğim blog arkadaşlarımı ziyaret edememem. Yaz geldiğinden beri sanki herkes aslında bir tatlı telaş içinde. Ziyaretler,gezmeler,misafirler,tatiller,ramazan hazırlıkları. Hepimiz tatlı bir yorgunluk içindeyiz. Bu yorgunluk içinde ben de annem den öğrendiğim bir keki denedim. Bilinen bir ıslak kek fakat meyve suyu ile ıslatılması ve meyve kabuğu rendesi hoş bir aroma veriyor. Diğer denemelerimde farklı uygulamalara gidebilirim. Keki tadanlardan gelen bir tanım "Bu sanki Kremasız Yaş Pasta" oldu. Anneme göre kek bir pasta tabanı olarak da kullanılabilir. Gerçekten de içine konulan meyveler ile uyumlu bir meyveli yaş pasta yapılabilir. Ben portakallı yaptım ama siz farklı meyveler ile mesela vişne veya şeftali kullanabilirsiniz. Üzerini portakal kabuğu şekerlemesi ile süsledim. 
Annemin yaptığı bu şekerleme portakalın sadece turuncu kısımları iri rendelenerek bir miktar şekerle kavanozda arada sırada sallanarak hazırlanıyormuş. Tatlılar için lezzeti çok güzel. 







MEYVE SULU VE KAKAOLU ISLAK KEK

4 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı taze meyve suyu
4 yemek kaşığı kakao
2,5 su bardağı un
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
Vanilya

Şeker, sıvıyağ ve süt ile eriyene dek çırpılır. Kakao eklenip karıştırılır. Bu karışımdan 1 su bardağı ayırılıp ve buzdolabına konur. Kalan karışıma yumurtalar eklenip ve iyice çırpılır. Portakal kabuğu,un,vanilya,kabartma tozunu ilave edilip ,karıştırılır. Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına dökülüp 170 derece fırında 30 dakika kadar pişirilir. Keke bıçak batırarak pişip pişmediğini kontrol edin. Fırından fırına pişme süresi değişebilir. Benim kekim 30 dakikada pişmişti. Kek ılıkken önce taze meyve suyunu kekin üzerine, her yerini ıslatacak şekilde kaşık kaşık dökün. Daha sonra ayırılan 1 su bardağı kek karışımını kaşık kaşık kekin üzerine gezdirin. Soğuk servis yapın. 
Afiyet olsun. 

Not: 
Yumurtanın çiğ tüketilmemesi için ayrılan karışımı, yumurta eklemeden önce yapmanızı tavsiye ederim. 
Üzerine dökülen meyve suyu eğer tortulu bir meyve ise süzülmesi görünüş olarak daha iyi bir sonuç verebilir. 
Ben ortası delik kek kalıbı kullandım ama düz bir kek kalıbında kekin sıvıları daha iyi çekmesi sağlanabilir. 

1 yorum:

  1. mis gibi portakal kokulu kakaolu bayılırım ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...