26 Ağustos 2012 Pazar

Veeee Louvre


Bir yerde okumuştum. Louvre u tam anlamıyla gezebilmek için 15 gün gerekliymiş. Benim 15 günüm yoktu ama 7,5 saatimi Louvre için seve seve harcadım. Çıktığımda ayaklarım bu duruma isyan etti. 
Fazla söze gerek yok. Şimdiye kadar okuduğum kitaplarda,televizyonda gördüğüm tüm o tablolar,heykeller,freskler,papirüsler,lahitler....... ve daha bir sürü tarih kokan eserleri gerçek haliyle karşımda gördükçe hipnotize olmuşcasına ve hayran hayran Louvre un tüm koridorlarını gezdim. Paris te  çektiğim 1000 küsur fotoğrafın 3 te 2 si neredeyse Louvre da çekildi. Hepsini yüklemem mümkün olmasa da en güzel birkaç fotoğrafı sizlerle paylaşmak istedim.



10 Euro karşılığında müzeyi ziyaret edebiliyorsunuz. Size tavsiyem bileti önceden almanız ve müzeye sabah erken gitmeniz. Yoksa uzun bir süre kuyruk bekleyebiliyorsunuz. Müzeye girişte ücretsiz bir Louvre haritası alabilirsiniz. Müzenin içi o kadar büyük ve o kadar çok parça ile dolu ki... Haritasız gezmek çok zor. Hangi medeniyet nerede,hangi koridor da ne var diye görerek gezerseniz daha kolay olur. Sık sık dinlenmek için koltuklar konmuş. Zira oturmadan gezmek mümkün değil. 






MISIR MEDENİYETLERİ BÖLÜMÜ


BÜYÜK SFENKS


PAPİRÜSLER








2. RAMSESİN SFENKSİ


2. RAMSES






Mısırlılar aynı zamanda bazı hayvanları da mumyalarlarmış. Bunların arasında timsah,kedi,inek,yılan gibi hayvanlar var. 


Apollon Galerisi


Kral ve Kraliçenin taktığı taçlar


Müze Mona Lisa tablosunun bulunduğu salonu gösteren işaretleri tüm koridorlara yerleştirmişti. Bu fotoğrafı çekmek için büyük bir kalabalığı yarmam gerekti. 
Garip olan bazı turistlerin çok ünlü olan eserlerin önünde bireysel ve aile fotoğrafları çekmeye çalışmaları oldu. Bu mantığı bir türlü anlayamadım. Acaba "bak ben işte bu resmi yada heykeli gördüm. Bu da ispatı mı" demek istiyorlar acaba?




Afrodit heykeli


 Artemis 


Hermaphrodite ( Mitolojiye göre Hermes ile Afrodit in oğulları)


 Hammurabi yazıtı


 Louvre sarayında ki Napolyonun kaldığı bölüm








Sarayda kullanılan bazı eşyalar


Johannes Vermeer in Lacemaker isimli tablosu


Gabrielle Destrees in Kız kardeşler tablosu


Albrecht Dürer in kendi portresi


Dominigue İngres in Türk Banyosu tablosu




Michelangelo nun bir heykeli





Yolunuz Paris e düşerse benden size tavsiye. Mutlaka Louvre u görün derim. Hatta ayağınıza en rahat ayakkabınızı giyin ve sindire sindire gezin. 









13 yorum:

  1. oof off offff!!!
    nasıl bir şey bu değil mi, bu kadar tarih, sanat, ilham bir arada toplanmış..Michelangelo nun bir heykelini de ben gördüm ya çok mutluyum. Ayrıca senin gibi ayrıcalıklı bir arkadaşım olduğu için daha da mutluyum !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Buket. Gerçekten oralardayken sanki başka bir dünyada idim. Etkilenmemek mümkün değil.
      Teşekkür ederim canım. Ben de seninle tanışıp arkadaş olduğum için çok şanslıyım.

      Sil
  2. Ahhh ahhh şöyle yakın olsa, vize olmasa, fiyatlar uygun olsa, özledikçe atlasak gitsek görsek, iyice sindirsek, sonuna kadar solusak o havayı...

    YanıtlaSil
  3. Harika bir paylaşım olmuş. Bloğunuzu ilgi ile izliyorum. Bence çektiğiniz diğer fotografları da aralıklarla paylaşın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İlhan Bey. Kimseyi sıkmayacağını bilsem inanın hepsini yüklemekten üşenmem.

      Sil
  4. gerçekten mükemmel bir yermiş...
    gidip görmek lazım...
    Paris e zaten mutlaka gidilmeli aşk şehri...,bakalım kısmet ne zaman :))
    paylaşım için teşekkürler canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzeldi canım. Uzun süre etkisinden kurtulamadım. umarım isteyen herkese kısmet olur.

      Sil
  5. orada insan neyin fotosunu çekeceğini şaşırıyor =) parisi çok seviyorum, harika fotolar olmuş =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Fotoğraf makinesi orada benimle bütünleşti neredeyse. Geldim ama hala acaba çekmeyi atladığı yerler var mı diye düşünüyorum.

      Sil
  6. zevkle izledim,ben böyle yerleri seviyorum ama tv.,çok sağı ol,ayağına,emeğine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  7. sefan olsun lilacığım,
    çok güzel bir gezi olmuş belli...
    ben de çok sevmiştim,
    tekrar gitmek istiyorum:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...