12 Eylül 2012 Çarşamba

Nutella Aşkına


Nutella seven biri olarak bir tek keki kalmıştı yapmadığım. Onu da yaptım. Nutellalı kek benim  favorilerimden biri. Pişerken de içindeki tarçın sayesinde mutfağı mis gibi bir koku sarıyor. Haftaya tam performans çalışmaya başlamadan önce rahatlamak için mutfak da sürekli bir şeyler yapıyorum bu hafta. Sonra mutfağıma hasret kalacağım zira. 
Bu tarifte siz isterseniz kek hamurunun yarısını kalıba döküp üzerine Nutella yı yaydıktan sonra kalan kek hamurunu dökebilirsiniz. Böylece çukolatalı karışım kekin arasında kalır. Ben Nutellayı en üste dökmeyi tercih ettim bu kez. En son spatula ile hafifçe karışıma desenler yaptım. Tercih sizin. 

TARÇINLI VE NUTELLA LI KEK

Malzemeler

150 gr sıvıyağ
3 yumurta
100 gr toz şeker
1,5 çay bardağı süt
200 gr un
1/2 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
4 yemek kaşığı Nutella

Yapılışı

Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Köpük köpük olunca yağ ve sütü ekleyip çırpmaya devam edin. Un ve kabartma tozunu bir kapta karıştırıp sıvı karışıma ilave edin ve tahta kaşıkla hafifçe karıştırın. Kek hamurunu yağladığınız kek kalıbına yayın. Nutella yı benmari usulü biraz yumuşak kıvama getirip kaşıkla kek hamurunun üzerine dökün ve kaşığın tersi ile yumuşak hareketlerle yayın. 




Bir spatula ile karışımı hafifçe desenler çizer gibi karıştırın. Fırına vermeden önce isterseniz üzerine bir miktar fındık veya ceviz serpebilirsiniz. 





180 dereceye ısıtılmış fırında 35-40 dakika kadar pişirin. 20 dakikadan sonra ısıyı 150 ye düşürün ki çikolata üst kısımda olduğu için yanık olmasın. İsterseniz Nutella yerine iri parçalanmış tablet çikolata da kullanılabilir. 




Üzerine biraz pudra şekeri ve krema ile servis yapabilirsiniz. 









Afiyet olsun. 




13 yorum:

  1. nutella ve kek!çirkin olması mümkün mü?eminim çok lezzetlidir.
    çiçek,krema,bez peçete ayrıntıları da oldukça şık..

    YanıtlaSil
  2. ayy neler yapılmış yine!!
    geçengün ben de bir gaza geldim neler yaptım neler..yakında görürsün, ama bu da tam benlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum o zaman. Ben de pazartesiyi düşünmemek için kendimi mutfağa kapatıp terapi uyguluyorum.

      Sil
  3. nutellayı kim sevmez ki....
    kesin süper olmuştur...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neredeyse kekin yanına bir kasık Nutella koysam mı diye bile düşündüm. O kadar severim yani.

      Sil
  4. tam da çayım olmuşken,
    keşke bir dilim olaydı...dedirttin bana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralara gelirseniz beklerim. Yaparım ben size.

      Sil
  5. Tam da çay içerken yanına ne güzel olurdu. Kek de çiçeklerin de çok güzel:)

    YanıtlaSil
  6. Ofofofff bu ne muhteşem görüntüler böyle.
    Benim yatma saatim gelmiş yoksa tehlike çanları çalıyor bu saatte:)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. Geç saatte yemek fotoları çok tehlikeli oluyor.

      Sil
  7. nutella diyince akan sular durur senin fotoğraflarını görünce de durdu :)
    muhteşem canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim. Teşekkür ederim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...