23 Kasım 2012 Cuma

Kurabiyeciyiz Biz


Evet ben fena halde kurabiye delisiyim. Kıtır kıtır ,tarçınlı,zencefilli veya tüm diğer çeşitleri ile vazgeçilmezimdir. Derin dondurucuda yada kavanozumda mutlaka kurabiye vardır. Evde olduğum zamanlarda evi poğaça veya kurabiye kokusunun sarması bana daha sıcak gelir. 
Favori tariflerim vardır. Daha önce tarifini verdiğim damla çikolatalı kurabiye, zencefilli kurabiye bizim ve misafirlerimin en sevdiklerimden. Ben kurabiyeler için mutlaka tereyağ kullanırım. Malzeme iyi olunca lezzet de daha farklı oluyor. Emeğiniz de, malzemeniz de boşa gitmemiş oluyor. Şimdi bu tariflerin arasına iki yeni tarif eklendi ki bizimle test eden misafirlerimiz diğerlerinin pabucunu dama atıverdiler bir kalemde. Hani şu çok havalı duran yeni moda Patisserie tarzı yerlerde satılan kurabiyeler gibi oldu sanki. Bu kadar beğenilince de sizinle paylaşmadan edemedim. Yapımı çok kolay. İsterseniz hamuru hazırlayıp derin dondurucuya atarak daha sonra çıkarıp şekil verdikten sonra pişirebilirsiniz. Lezzet olarak hiçbir farklılık olmuyor. 

KAHVELİ KURABİYE

MALZEMELER

50 gr tozşeker
125 gr tereyağ
180 gr un
60 gr toz haline getirilmiş ceviz
1 yumurta sarısı
2 çay kaşığı nescafe
2 çay kaşığı sıcak su

ÜZERİ İÇİN 

Toz şeker

YAPILIŞI

Fırını 160 dereceye ayarlayın. tereyağ ve toz şekeri mikserle veya tahta kaşıkla çırpmadan karıştırarak birbirine yedirin. Unu ilave ederek karıştırın. Yumurta sarısı ve cevizi ekleyerek 1-2 dakika karıştırın. Nescafeyi 2 çay kaşığı sıcak suda eritin ve hamura ilave edin. Hamuru streçe sarıp 35-40 dakika dinlendirin. Ceviz büyüklüğünde parçalara ayırıp çubuklar hazırlayın ve uçlarını kıvırarak ay şekli verin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizin. Üzerlerine hafifçe toz şeker serpin. Önceden ısıtılmış fırında 12 dakika pişirin. Fırından çıkarıp ızgara üzerinde soğutun. 

Afiyet olsun.



Bu da denediğim diğer kurabiye idi. Bir kısmına şekil verip pişirdim. Bir kısmı da fotoğrafta ki gibi fincanın ağzı genişliğinde örgülü veya kafes şeklinde daireler hazırladım ve bu şekilde fırınladım. Misafire ikram ederken çayın üzerinde servis etmek farklı oldu. Tarifi daha sonra sizinle paylaşacağım. 




Bu aralar bloğuma fotoğraf yüklemede sorun yaşıyorum. Sanırım fotoğrafların ebatları büyük geldi ve kapasite doldu. Önceki görsellerin küçültülmesi olayını nasıl çözeceğimi henüz bilemiyorum. Son iki postun görselleri kalite olarak daha düşük. Umarım bu görüntüyü fazla etkilemiyordur. Probleme çözüm yolu bulana dek görsel yükleyemeyebilirim. Üzgünüm. Bu post da sadece iki fotoğrafla tamamlanmak zorunda kaldı. 


Bugünden; önce ilk öğretmenim sevgili annemin ,tüm öğretmen arkadaşlarım ve meslekdaşlarımın öğretmenler gününü kutluyorum. 


Ve herkese
tatlı ve mutlu haftasonları diliyorum.
Ağzınızın tadı hiç eksilmesin.  



Tarif: Beyaz Fırın

11 yorum:

  1. kahveli tarifi sevdim,
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık...
    çok güzel şekiller vermişsin...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık bende kurabiye delisi biri olarak hayran hayran bakıyorum çok ciciler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninkilerin yanında bunlar çok amtör kalır. Kibar yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  4. ellerine sağılık canım,aklıma pasta yaparken hamuruna nes kahfe koyayım dedim senin kurabiyenden esinlendim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastaya kahve koyma fikri hoşuma gitti. Bir daha kine ben de deneyeyim. Teşekkür ederim. Senin de ellerine sağlık canım.

      Sil
  5. bende kurabiye ve diğer bir çok hamur işinde tereyağ kullanırım,lezzeti inanılmaz oranda fark ediyor.kahveli kurabiyen harika görünüyor,eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerleri neyse de kurabiye de tereyağ olmazsa olmazım. Beğenmene sevindim canım. Sevgiler.

      Sil
  6. Valla harika görünüyorlar
    Şekerler çok yakışmış kurabiyenin üstüne
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretin ve yorumun için çok teşekkür ederim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...