9 Nisan 2013 Salı

Antakya dan Bulgur Köftesi


Yemek yemeyi ,özellikle de iyi,lezzetli yemek yemeyi hep sevmişimdir. Malum ülkemizin mutfağı da dünyada önemli bir yere sahip. Her yörenin kendine has ve özel inanılmaz lezzetleri var. Hepsi de birbirinden muhteşem. Bunun yanında Türk mutfağında çokça kullanılan baharatlar da yemeğe ayrı bir lezzet katıyor tabii. Kimyon,tarçın,karabiber,kekik,karanfil, kırmızı biber mutlaka elimin altında vardır. 
Gittiğim,gördüğüm yerlerde yöresel lezzetleri önceden öğrenip tatmaya çalışırım. Antakya, Antep,Trabzon özellikle görmek istediğim yerler arasında.  Antep in çarşıları,kendine özgü lezzetleri, Karadeniz in doğası, Antakya nın daracık sokakları,farklı din ve kültürleri bir arada barındırmasının verdiği zengin mutfağı ve tarihsel mirası hep ilgimi çekmiştir. Şair Ali YÜCE Antakya ile ilgili yazdığı şiirinde ;

Antakya sokakları dar
Antakya sokakları bir kişilik
Sen giderken ben gelemem
Bir gönlümü bahar almış
Bir gönlümü yaz
Antakya sokakları bir kişilik 
Öte git biraz.

Henüz göremesem de lezzetlerini ve yemeklerini öğrenmeye çalışarak ben de mutfak kültürümü biraz geliştirmeye çalışıyorum. 
Öğrendiğim kadarıyla etler,tahıllar ve sebzeler Antakya da en çok kullanılan besin grupları. Bulgur özellikle ayrı bir yere sahip ve bulgurla yapılan tüm yemeklere de "aş "deniyor. Evde bir süre önce denediğim ve çok beğenildiği için aralıklarla tekrar yaptığım bir tarif   
Bulgur Köftesi . Üzerinde sebze ile servis edilmesi de benim için cezbedici oldu. Yapımı oldukça kolay aslında. Ve Haşlanan köfteler zeytinyağında bol sarımsak ve toz biberle karışınca inanılmaz bir lezzet çıkıyor ortaya. Ben her seferinde tarifi yarım ölçü uyguluyorum ve yeterli geliyor. 





BULGUR KÖFTESİ

MALZEMELER

2 su bardağı köftelik bulgur
1/2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
1,5 yemek kaşığı tepeleme biber salçası
1/2 çay kaşığı kimyon
aldığı kadar su
haşlama suyu için 1 lt su ve 1 tatlı kaşığı tuz  

SOS İÇİN

1 kg ıspanak
6 diş dövülmüş sarımsak
1 tatlı kaşığı toz biber
1 su bardağı zeytinyağ

YAPILIŞI

Haşlama suyunu ocağa koyun. Bir kapta bulgur,biber salçası,fesleğen ve kimyonu karıştırın. Arada elinizle su ekleyerek ve ununu ilave ederek karışımın köfte kıvamına gelmesini sağlayın. Köfteyi küçük küçük yuvarlayın. 
Kaynamakta olan suya bulgur köftelerin atın. 7-10 dakika kadar haşlayın ve süzün. 
Sos için ıspanakları haşlayın ,süzün ve sıkın diyordu ama ben haşlamadan daha lezzetli olacağını düşünerek zeytinyağında önce bir soğanı daha sonra da ıspanakları soteledim. 
Geniş bir tencerede zeytinyağının yarısı ile dövülmüş sarımsakları,toz biberle kavurun, üstüne bulgur köftelerini ve geri kalan zeytinyağını ilave edin,karıştırın ve ocaktan alın. 
Tabağa önce bulgur köftelerini ve üzerine ıspanakları yerleştirin. Tavada kalan sarımsaklı biberli sostan yemeğin üzerine gezdirin. 
Sıcakken servis yapın. 

Afiyet olsun. 


Kaynak: Jale BALCI Antakya ve Yemekleri

24 yorum:

  1. eline lezız görünüyor banada beklerım sevgıle r

    YanıtlaSil
  2. offf off nasıl güzeldir Antakya yemekleri, Mersinli biri olarak bizim yemeklerimiz de harikadır. Özellikle bulgurla yapılan lezzetler şahanedir.Ne güzel sen öğrenmeye çalışıyorsun, ben daha bizim oraların meşhur yemeklerini yapmayı beceremiyorum. Hala annem'den geçiniyorum.Çok fena canım çekti, bilesin:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mersinli arkadaşlarım vardı. İsimlerini hatırlamadığım iki yemek yemiştim onlarla ve çok güzeldi.

      Sil
  3. ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR AFİYETLER OLSUN:))

    YanıtlaSil
  4. görüntü çok güzel...
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. antakya'nın yemek kültürü gerçekten çok gelişmiş,kendine has çok leziz yemekleri var.köfte harika görünüyor canım eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz Arap mutfağından da etkilenmişler sanırım. Yemekler et ağırlıklı olsa da tatlarını çok beğendim.

      Sil
  6. harika, keşke annemde yapsa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ashley. O bölgeye yakınsanız eminim annen daha pek çok tarif biliyordur.

      Sil
  7. Merhabalar,
    Çok severim bulgur köftesini, ellerinize sağlık, nefis görünüyor.
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve izlemeye aldım hemen :))))
    Bana da beklerim, http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fatma Hanım. Hoşgeldiniz. Bloğunuza bakıyorum hemen. Sevgiler.

      Sil
  8. Canım eline sağlık denemek isterim bende inş. Baharat konusunda kesinlikle katılıyorum.Bir yemeğe kattığınız bir tutam baharat her şeyi değiştirebiliyor değil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyince umarım beğenirsin. Sevgiler.

      Sil
  9. ellerinize saglık.ben g.antepliyim.bizdede ekşili ufak köfte diye geçer bu tarife çok benziyor.çok lezzetli oluyor.gerçekten.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz Zerrin Hanim. Antep in yemekleri de muhteşem. Çok Şanslısıniz. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  10. amaan ben bunu pek severim,üzerine bol sarımsaklı yoğurtla ellerine sağlık :)
    yapması çok uğraşlı ama yemesi 5 dakika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin. Kendi yorumumuzu katip biraz da sarımsakli yoğurtmu gezdirseydik acaba üzerine? Güzel olurdu sanki.
      Aslında pek zor değil.

      Sil
  11. Ne güzel anlatmışsınız şiirle destek vererek . Baharatlar çok önemli bir de son senelerde birçok faydaları da ortaya çıktı. Ben bu tür köfteleri çok denedim ama tutturamıyorum çok sevmeme rağmen. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin elinizin lezzeti vardır aslında. Farklı tatları çok güzel bıraraya getiriyorsunuz.
      Baharatlar konusunda haklısınız. Hepsi ayrı ayrı faydalı ve kattıkları lezzet azimsanamaz.
      Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  12. Geceleri blogları gezmemek gerekiyor.
    Böyle müthiş bir görüntü rüyama girecek
    kesin:)
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin geç saatlerde tehlikeli oluyor.
      Teşekkür ederim canım yorumun için.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...