16 Nisan 2013 Salı

Yemek Mutluluk mu?


Bir köşe yazısında okumuştum. Mustafa Kemal Atatürk ün en sevdiği yemek, kendisinin yağlı fasulye dediği etsiz kuru fasulye yemeği ve pilavmış. Ve gecenin bir yarısı karnı acıktı mı, peynirli omlet istermiş. Ya da sahanda yumurta. 


Hangimiz sevmeyiz ki sıcak ve çıtır çıtır ekmeği koparıp da mis gibi kokan ve asla tuz ve karabiber olmadan düşünemediğim yumurtanın o sarısına ekmeği banıp patlatmayı?Bambaşka bir tattır.


Atatürk’ün aynı zamanda akşam sofraları da meşhurmuş. Masası mutlaka misafirle dolu, ama çok ağır ve karışık şeylerden hazzetmezmiş. Sadeliğini ve zerafetini sofrasına da yansıtmış bence.




google

 Milyonlarca insanı katletmiş  Hitler ise , ahlaki sebeplerle değil de, bedeni kirlenir diye vejeteryan olmuş bir adammış. Çok yemek seçer, herşeyi yemez, yemek yemekten hoşlanmadığını, sadece hayatta kalabilmek için yediğini söyler, masa sohbetlerini hiç sevmediğini açıklarmış. Sadece bu davranışa bakarak bile yaşamı,hayatın tatlarını reddeden bir psikoloji sanki onun kisi.

Sevdiği ve aşina olduğu lezzetlerle anıları tazelenen,tabağındaki yemeği tırtıklamadan malzemeye ve emeğe saygı göstererek her lokmasının tadına varan insanlarla sofraya oturmaktan keyif alıyorum. Çoğu zaman bizim anılara dalmamıza sebep olan yada ağzımıza aldığımızda yüzümüzde bir gülümsemeye neden olan hep tanıdığımız bir lezzet yada dumanı üstünde tüten bir yemeğin kokusu değil midir?


Yediğimiz en mütevazi yemek bile yanımızda sevdiklerimiz olunca daha lezzetli olmuyor mu aslında?







Ne tatlı nede tuzlu diyebileceğim ama içindeki biberiye kokusu ile ağızda güzel bir tat bırakan bir tarif Biberiyeli Muffin. Peyniri eğer tulum kullanırsanız daha tuzu olur. Ben hafif olması için lor kullandım ve yakıştı sanırım. 


BİBERİYELİ MUFFİN


MALZEMELER


2 su bardağı un

2 adet yumurta

1 su bardağı süt

100 gr tereyağ ( ben 80 gr sıvıyağ kullandım )

1/2 su bardağı tulum peyniri ( ben lor kullandım)

1 yemek kaşığı biberiye ( doğranmış)

1 çay kaşığı kabartmaz tozu

1 çay kaşığı karbonat

1/2 çay kaşığı toz şeker

1 çay kaşığı tuz


YAPILIŞI


Yağ,yumurta ve sütü kaba alarak iyice çırparak köpürtün. Un,kabartma tozu,toz şeker,tuz,biberiye ve karbonatı bir kapta karıştırıp yumurtalı karışımın üzerine ekleyin ve kısa süre karıştırın. En son rendelenmiş veya ufalanmış peyniri ekleyip malzemeler karışınca yağlanmış veya kağıt konulmuş muffin kaplarını üzerinde bir parmak boşluk kalacak şekilde doldurun. 200 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 30-40 dakika pişirin. 







Tarifin orjinali: Yap+Ye=Mutlu Ol

15 yorum:

  1. ilginçtir elimde ''berlinin yalnız kadınları'' diye bir kitap var. onda hitler ve yaptıkları anlatılıyor. gerçekten de insanın yaşayış şekli, sevdikleri, alışkanlıkları kişiliğine dair büyük ipuçları veriyor. verdiğin iki örnekte de herşey ortada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Ufak ayrıntılarda belki de hayata bakışımız saklı.

      Sil
  2. Bence hayatin tadidir insanin sevdikleri ile yemek yemesi. Ne servis yapildigi hic onemli degil o zaman.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık...Minicik minicik içi dolu lezzetçik olumuş bunlar :)

    YanıtlaSil
  4. itraf ediyorum ,açık büfe olan tatil köyleri seviyorum ,değişik tatları seviyorum ,ille bir yeni şey öğreniyorum ,yemek programları seviyorum ....ağilemi mutlu etmekten hoşlanırım ve bence ilk önce değişik yemeklerden geçiyor bu mutluluk .....dejavu...ben başka yerde bu sözleri yazmış olabilirmiyim ?Canım ,çok güzel muffinlerin ,ellerin dert görmesin ,bence yemek yemekten yemek yapan daha mutludur .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dışarıda yemeyi,açık büfeleri ben de çok seviyorum. Haklısın yemekleri yaparken ve sunarken insan ayrı bir mutluluk duyuyor.

      Sil
  5. Ben de yemek yemeyi çok sevmeyenlerdenim nedense. Tuzlu muffine ise bayılırım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuzlu kek ve muffinleri ben de çok seviyorum. Teşekkürler yorum için.

      Sil
  6. Seninle sade ama emek verilmiş bir sofrada oturup yemek yemek sohbet etmek istedim şimdi :) Haa bir de ne kadar asil ve güzel bir liderimiz varmış demek istedim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevinirim. Yolun düşerse gel mutlaka.

      Sil
  7. Ne kadar sevimli görünüyor muffinlar. Tarifi not aldım, deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin o zaman. Umarım beğenirsin.

      Sil
  8. Mustafa Kemal'deb bahsetmişken Ulusal Egemenlık ve çocuk bayramımız kutlu olsun. Muffinler nefis gözüküyor eline sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...